top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverLichtkind

Men zegt...


Men zegt…


Ze zeggen het is 1 minuut voor twaalf

Ik zeg, alles heeft zijn tijd

Ze zeggen er speelt een vuil spel

Ik zeg, we spelen allemaal dezelfde pion

Ze zeggen er zijn goeden en slechten

Ik zeg, we zijn allen uit hetzelfde hout gesneden

Ze zeggen vanuit Amerika gaat het gebeuren

Ik zeg, in de storm huisvest de stilte

Ze zeggen dat de buitenaardsen contact gaan leggen

Ik zeg, zij zijn niet anders dan wij

Ze zeggen de spuit gaat alles veranderen

Ik zeg, het brengt enkel de nuances aan

Zij zeggen ik zie bij jou verdriet

Ik zeg, wat herken jij aan jouw innerlijke wonden

Zij zeggen wat jij vertelt is niet waar

Ik zeg, wie bepaalt jouw waarheid

Zij zeggen degene is goed en degene is fout

Ik zeg, wat in jou heeft het nodig om te oordelen

Zij zeggen de bevrijding is nabij

Ik zeg, alles duurt nog even

Zij zeggen het Licht is gunstig gezind

Ik zeg, alles is om het even

Zij zeggen we leven in een matrix

Ik zeg, alles is wat het is

Zij zeggen ik spreek negatief over jou

Ik zeg, wat spiegelt mijn kern in jou

Zij zeggen ik zie voedsel tekorten

Ik zeg, wat is hongerig in jou

Zij zeggen ik moet alles blijven volgen

Ik zeg, wat wordt door jou het meest gemist

Zij zeggen wij gaan de verlichting in

Ik zeg, brand je lampje dagelijks liefdevol

Zij zeggen geef mij het antwoord

Ik zeg, juist wie zoekt vindt altijd het juiste

Zij zeggen hoe deal jij de negatieve oordelen

Ik zeg, zij zijn er drukker mee dan ik

Zij zeggen hoe kun je vergeven

Ik zeg, door mild te zijn voor mezelf

Zij zeggen de Eindtijd moet voorbij

Ik zeg, wat vertelt ons het Begin der tijden

Zij zeggen mijn leven is zo veranderd

Ik zeg, jij bepaalt de keus tussen illusie en werkelijkheid

Zij zeggen jij doet altijd zo…

Ik zeg, hoe zou jij je graag gedragen


Zij zeggen in de vijfde dimensie is alles beter

Ik zeg, de derde had ook parels

Zij zeggen het Gouden tijdperk komt eraan

Ik zeg, wat bepaalt de kostbaarste tijd


“Zij zeggen…”


Ach

Men zegt zoveel

Oordeelt nog veel liever

Altijd gericht op die ander

En de wereld om hem heen


Praatte de mensheid maar wat minder

En luisterden ze wat meer

Zodat ze hun innerlijke stem beter konden horen


De buitenwereld is zo prachtig

Met al die verscheidenheid aan mensen

We kunnen zo van elkander leren

Om onze binnenwereld te verkennen


Ach

Men zegt zoveel

Twee oren hebben we niet voor niets:

Bij het ene oor komt het naar binnen, bij het andere kan het er weer uit


Ach

Men zegt zoveel

Het is wat blijkbaar nodig is, om zichzelf te leren kennen

Als je denkt je te moeten verdedigen, wordt je pas werkelijk aangevallen


Ach

Men zegt zoveel

Het is zoals de schepping werkt

Het is wat het is

Het gaat zoals het moet gaan

Blatende schapen, bevinden zich nog altijd in de kudde

en verkneuteren zich in hun eigen wollige vacht


Pas als de innerlijke stilte gaat praten, komt de kracht van jouw uniekheid los.

Standvastig en authentiek, zich niet langer conformerend

Doch loodrecht in verbinding met God.


Ach

Men zegt zoveel…

Helma Broekman

www.lichtkind.nl

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page